torsdag den 7. januar 2010

September opblomstringer

Sommer brat stopper om en uge siden her på Long Island. Antydninger af efteråret kan findes i haven. Det er en af mine foretrukne gange for at være uden for (ok, jeg altid gerne være uden for ...)

Her kan du se hvor dejlig den blomstrer på Sedum 'Lynda Windsor' fade til en mursten rød farve. Jeg elsker kombinationen af dem, og de sølvblå løv i Rue.

En ting jeg aldrig lagt mærke til før i tiden var, hvordan dejlig løvet farver op på Oenothera "Cold Crick '. Brilliant falder farvede løv på en god helårs er sådan en pæn bonus.

Selv nogle af de Monarda er begyndt at udstille en rødlig rødme på løvet. Jeg ved, jeg burde skære de døde dyr ud, men de også kan føje til falde scene.

Det Liriope er virkelig sætte et show i år. Folk aldrig ønsker at købe dem i foråret, men lige nu de ser så flot og nydeligt, meget bedre end mange af de trætte planter i haven.

Ajuga er helt tilfreds med den køligere temperaturer. Disse voluteers dukkede op og har virkelig depened i farver nu. Jeg sikker på, elsker disse anlæg frivillige.

Denne eftermiddag var jeg i en sådan lugning vanvid. Det var mere som lugning i beserker tilstand. Pludselig bemærkede jeg en excrutiating smerter i min fod. Boy er jeg træt af at blive stukket. Denne gang var det på min mund, og jeg kunne ikke gå tilbage til huset for at få nogen antihistimines i et par minutter. Jeg virkelig ønsker at komme til banen og gå 5 eller 6 miles i aften, håber jeg kan få mine sko på.

I denne uge har jeg planer om at opsplitte et ton af Hosta. Jeg vil prøve at huske at tage masser af fotos. Det lykkedes mig at tage et dejligt billede af en Platycodon (ballonen blomst) pælerod. Det var bare lagt ud på min Melanie's Stauder blog.

Fra for at se, om det sneaker virker.