mandag den 22. februar 2010

Afrejse Denne Kid

Jeg ved at jeg ikke er alene i min begejstring for unge Træsektoren. Vi ønsker alle at se unge mennesker tage op til hobby eller handel. At holde det går for de kommende generationer. At opleve den samme kærlighed for at arbejde med deres hænder, at vi gør.
Jeg fandt denne knægt på YouTube for nylig. Hans navn er Alex, og han har gjort og sælge kuglepenne for det forløbne år til at betale for hans kollegium undervisning.
Alex planer om at gå til med skole, han skyder og redigeringer sin egen træforarbejdning videoer, og han bruger nogle tunge maskiner i sin fars forretning. Alex er kun 12 år gammel, men han er helt iværksætteren. Hans virksomhed kaldes folde til kollegiet.
Da han er bare et barn, kan nogle tror han er skubbe \ "Awwww \" faktor i sin markedsføring vinkel. Ligesom den gang jeg gik mine hunde rundt om blokken og nogle neighborhood børnene solgte lemonade. En af dem, en lille fire-årig, sagde (og jeg citerer) \ "Hey, ya fik nogen penge?" Jeg gjorde ikke, men jeg tog hundene hjem og gik tilbage til deres limonade stå med min 50 cent og drak ud af deres fælles kop. Til min rædsel, havde de ikke engangs kopper, blot to plast dem, der blev brugt igen og igen. Ja, spørger mig, hvis jeg prøver at slette den tanke fra min hukommelse.
Under alle omstændigheder, så tjek Alex's video. Han kan være 12, kan han være sød, men han helt sikkert ved, hvad han laver i værkstedet.